Pásové váhy řady EPV
Pásové váhy řady EPV jsou určeny pro kontinuální vážení a dávkování sypkých materiálů v širokém rozsahu dopravních výkonů. Tato zařízení jsou využitelná především v úpravnách kameniva, cementárnách, vápenkách, ale lze je též uplatnit v ostatních oborech průmyslu, v zemědělství či v potravinářství, kdy je třeba vážit, dávkovat popř. řídit pohyb materiálu na pásových dopravnících.
Vlastnosti zařízení
- Široký rozsah výkonů a vysoká přesnost vážení umožňují víceúčelové použití: -Váha
- Ovládat zařízení lze následujícími způsoby včetně různých jejich kombinací: -Místně – touchscreen/klávesnice
- Zobrazovací displej – jedna z variant: -LCD 4 řádky po 20-ti znacích
- Možnost zobrazování následujících měřených hodnot: -Rychlost pásu v m/s
- Jednopražcová vážící stolice s tenzometrem a snímačem rychlosti pásu
- Poloautomatické tárování
- Možnost výstupu pro napojení do aut.systému -Kontaktní výstup
- Možnost doprogramování dalších funkcí – celé řešení máme plně pod kontrolou
- Možnost osazení až 5-ti výstupních kontaktů (4A/230V) pro řízení a signalizaci (např.překročení nebo podkročení nastav.hodnot, navezení dávky, zastavení pásu atd.).
- Možnost rozšíření pro dávkovací nebo expediční režim včetně výstupu dat do PC (např.MS Excel) či napojení na databázi
-Dávkovač
-Řídící jednotka
-Dálkově (MODBUS, Ethernet, ProfiBUS, sériovou linkou RS-485, kontaktně, …)
-Touchscreen
-Bez displeje
-Hodinový výkon v t/h
-Prošlé množství v t (tři nezávislá počítadla, z nichž je možno dvě libovolně nulovat – např. denní, měsíční a celkový výkon)
-Prošlé množství v kg (jedno ze tří nezávislých počítadel)
-Zatížení pásu v kg/m
-Doba chodu pásu od posledního nulování váhy v h
-Další aplikačně specifické hodnoty
-Proudová smyčka 4-20mA
-Linka RS485 nebo RS232
-MODBUS
-Ethernet
-ProfiBUS
-Jiné zákazníkem specifikované rozhraní
Základní technické parametry
- šířka pásu 400 -1800 mm
- hodinový výkon 0.5 – 9999 t/h
- rychlost pasu cca 0.2 – 50 m/s
- napájení 230V/20VA
- přesnost měření +/-0.5 až 2%
Pozn. Přesnost měření je ovlivněna také vlastnostmi dopravníku – především způsobem napínání kurty (nejvhodnější je gravitační napínání), kvalitou (homogenitou) kurty, nesoustředností (házivostí) válečků, správně seřízenou geometrií vedení kurty atd.